Ajuntament Granollers

Servei de pobresa energètica

La Llei 24/2015, del 29 de juliol, de mesures urgents per afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica, protegeix a les persones que estan en risc d’exclusió residencial i que no poden pagar les factures dels subministraments dels serveis bàsics d’aigua, gas i electricitat.

Les persones que estiguin en risc d’exclusió residencial i que no poden pagar el subministrament bàsic corresponent, han d’obtenir un informe, que hauran de tramitar amb la corresponent companyia comercialitzadora.

L’informe serviria per pactar un fraccionament del deute i evitar el tall del subministrament. Aquesta situació de vulnerabilitat s’haurà d’anar revisant i el titular del subministrament s’haurà de fer càrrec del deute en el moment que la seva situació econòmica millori.

Requisits

Que l’immoble estigui ubicat a Granollers

Si sou persones o unitats familiars que tenen ingressos inferiors a:

Excepcionalment, si teniu ingressos superiors als esmentats i un risc imminent de pèrdua de l’habitatge habitual, cal que us adreceu als serveis socials.

Les mesures per garantir el dret d’accés als subministraments d’aigua, llum i gas, seran aplicables també a les llars en què la unitat familiar no compleix aquest requisit però hi visqui alguna persona afectada per dependència energètica com el cas de persones que necessiten màquines assistides per sobreviure.

Com es tramita

S’haurà de presentar la sol·licitud de l’informe a l’Oficina d’Habitatge de Granollers, amb la documentació corresponent. Caldrà demanar cita prèvia.

Presentada la sol·licitud, es valorarà si la persona (o família) compleix els criteris de risc d’exclusió residencial (recollits a la Llei 24/2015, del 29 de juliol).

En cas positiu, s’emetrà el corresponent informe que la persona titular del contracte de subministraments haurà d’adreçar a la seva companyia.

Descarregar la sol·licitud

Més informació

Ajuntament de Granollers